• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69623
+
-

بیمه رایگان مسکن‌های روستایی در مناطق مرزی

امسال ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان غربی که در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز قرار دارد، به صورت رایگان بیمه می‌شود. مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی در گفت‌‌وگو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی استان بیمه می‌شود که هزینه بیمه ۸۰ هزار واحد آن در مناطق مرزی به صورت رایگان و از محل فروش سوخت مرزنشینان تأمین می‌شود. 

«عارف خدرلو» با اشاره به بیمه ۱۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی دیگر خارج از شعاع ۲۰ کیلومتری مرز با مشارکت دهیاری‌ها و مالکان بیان کرد: ۵۰ درصد هزینه بیمه این واحدها از محل بودجه دهیاری‌های آذربایجان غربی پرداخت می‌شود و ۵۰ درصد باقیمانده نیز باید از سوی مالک واحد پرداخت شود. طبق تفاهم‌نامه‌ای که با بیمه دانا منعقد شده است هزینه بیمه هر واحد مسکن روستایی ۱۹۰ هزار ریال است که ۹۵ هزار ریال آن توسط دهیاری‌ها و ۹۵ هزار ریال نیز توسط مالک واحد مسکونی پرداخت می‌شود.  

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان بیمه شده که ۶۱ هزار واحد آن در جنوب و مرکز استان و ۳۹ هزار واحد دیگر نیز در شهرستان‌های شمال استان واقع شده است. در بین شهرستان‌های جنوب استان نیز میاندوآب با بیمه کردن 5500 واحد مسکونی روستایی پیشتاز بوده و شهرستان‌های شاهین‌دژ و مهاباد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید